Witaj! Zaloguj się, a jeśli nie jesteś jeszcze naszym klientem, zarejestruj się.
Szukaj
Twój koszyk jest pusty  |  Zaloguj się  |  Pomoc
Zaczytani.pl -> Literatura popularnonaukowa -> Między słowem a ciałem. Przestrzeń dialogu w ki... — Julia Gierczak
Między słowem a ciałem. Przestrzeń dialogu w kinie współczesnym. Wong Kar-Wai i konteksty — Julia Gierczak

Między słowem a ciałem. Przestrzeń dialogu w kinie współczesnym. Wong Kar-Wai i konteksty

Cena: 22,90 zł 19,47 zł
Nakład wyczerpany
Książki dostarcza firma DHL Express
Czas oczekiwania na paczkę

Opis i recenzje

Publikacja autorstwa Julii Gierczak stanowi próbę odnalezienia rozmaitych wariantów i kontekstów komunikacji w kinie współczesnym. Podstawowym przedmiotem analizy stają się wybrane filmy chińskiego mistrza sztuki reżyserskiej — Wong Kar-Waia (laureat nagrody dla najlepszego reżysera festiwalu w Cannes 1997, dwukrotny zdobywca nagrody Europejskiej Akademii Filmowej w kategorii film zagraniczny).

Autorskie kino z Hongkongu zderzone zostało z szeregiem tendencji najbardziej rozpoznawalnych dla współczesnej kinematografii amerykańskiej, azjatyckiej i europejskiej. Kontekstem dla twórczości Wong Kar-Waia staje się więc przestrzeń dialogowa w produkcjach filmowych takich reżyserów jak między innymi: Wayne Wang, Jim Jarmusch, Woody Allen, Quentin Tarantino, Mike Leigh czy David Lynch.

Rozważania prowadzone przez autorkę mają charakter szkicu otwierającego pole do szerszej dyskusji na temat komunikacji w kinie najnowszym. „Między słowem a ciałem” to obowiązkowa lektura przede wszystkim dla miłośników kina i filmoznawców, jednak refleksje w niej zawarte są niewątpliwie atrakcyjne dla każdego umysłu zainteresowanego szeroko pojętą kulturą, przede wszystkim zaś międzyludzkim dialogiem i sposobami jego kreacji w produktach współczesnej kinematografii.

Patronat medialny nad książką objął portal Filmweb.


Spis treści:

Wstęp

1.1. Wojna domowa
1.2. Pluralizm jako utopia
1.3. Na powierzchni dylematu i w środku
1.4. Odległość między Hongkongiem a Kalifornią

Rozmowy niekontrolowane

2.1. Kawa i papierosy
2.2. Na wieki wieków Allen
2.3. Rozmowa jako „wątek odnaleziony”
2.4. Zabawy z bronią, bezbronne ofiary
2.5. Rozmowy na nowy wiek (Wiek męski, wiek klęski)

Spotkania niemożliwe

3.1. Cudowni chłopcy
3.2. Kobiety są głupie i trochę lesbowate
3.3. Miejsca wspólne
3.4. Karły i olbrzymy, czyli Lynchland
3.5. Ciała obce
3.6. Jeśli za dużo o kimś wiesz, znudzisz się nim

Bibliografia


Julia Gierczak — absolwentka specjalności filmoznawczej na kierunku polonistycznym Uniwersytetu Gdańskiego, autorka publikacji z zakresu kina najnowszego.

Szczegóły

Recenzje czytelników

Średnia ocena: 
 z 1 recenzji.Dodaj własną recenzję

  Dominik Laskowski  (12.05.2008)
Od jakiegoś czasu interesuję się twórczością reżysera z Szanghaju, którego bardziej znane filmy "mam na koncie". Niedawno miałem okazję obejrzeć film "Moje jagodowe noce", po którym zacząłem zastanawiać się, w jakim kierunku zmierzać będzie dalej Kar Wai. I tak oto natrafiłem na niniejszą książkę. Wprawdzie nie traktuje ona o najnowszym filmie reżysera, ale analizuje jego twórczość na tle kinematografii z drugiej półkuli. Analizowana "przestrzeń dialogowa", jak ujmuje to autorka, skłania do refleksji i ukazuje odniesienia do dzieł twórców, których twórczości nigdy z Kar Waiem wcześniej, w kategoriach komunikacji, nie utożsamiałem.

Książka napisana ambitnym językiem, przemyślana i intrygująca - z pewnością mogę polecić każdemu szukającemu niebanalnej lektury, szczególnie kinomanowi. Szkoda, że taka krótka...

Dodaj własną recenzję