Witaj! Zaloguj się, a jeśli nie jesteś jeszcze naszym klientem, zarejestruj się.
Szukaj
Twój koszyk jest pusty  |  Zaloguj się  |  Pomoc
Zaczytani.pl -> Literatura fachowa -> Jak uczyć, żeby nauczyć – kompendium wiedzy dla... — Mirosława Cybula
Jak uczyć, żeby nauczyć – kompendium wiedzy dla nauczycieli — Mirosława Cybula

Jak uczyć, żeby nauczyć – kompendium wiedzy dla nauczycieli

Cena: 36,99 zł 31,00 zł
Wysyłamy w 1-3 dni
Książki dostarcza firma DHL Express
Czas oczekiwania na paczkę

Opis i recenzje

Nauczyciel jest wzorem w kształceniu i doskonaleniu kompetencji swoich uczniów. W toku nauki szkolnej to on angażuje wychowanków w rozwiązywanie wielu różnorodnych zadań, umożliwiając im w ten sposób samodzielne odkrywanie świata, zdobywanie wiedzy i nabywanie przydatnych umiejętności. Jak tworzyć te zadania, aby były nie tylko zrozumiałe, ale i inspirujące? Jak zachęcić uczniów do zdobywania wiedzy na każdym kolejnym etapie edukacji?

„Jak uczyć, żeby nauczyć” to kompendium wiedzy dla nauczycieli, którzy chcą w bardziej efektywny sposób konstruować narzędzia inicjujące działania uczniów, a w rezultacie pozwalać im na pełne zrozumienie zadań i rozwiązanie ich z pozytywnym wynikiem. Warto zdać sobie sprawę z tego, że nie zawsze „uczyć” oznacza „nauczyć”!

W świecie szybkiego powstawania wiedzy faktograficznej i szybkiej jej dystrybucji oraz łatwego do niej dostępu znacząco zmniejsza się potrzeba jej zapamiętywania. W zamian za to wzrasta zapotrzebowanie na odpowiednie narzędzia do jej selekcjonowania, przetwarzania i stosowania, tak aby łatwiej radzić sobie w życiu zawodowym, rodzinnym i w czasie odpoczynku. Z tego powodu w procesie kształcenia wzrasta znaczenie kształtowania kompetencji intelektualnych, przy zmniejszającej się roli przekazywania wiedzy encyklopedycznej.
Przygotowanie uczniów do radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego społeczeństwa oraz czerpania maksymalnych korzyści z możliwości, jakie to społeczeństwo stwarza, zostało uznane przez pedagogów europejskich za priorytetowy cel edukacji. Odzwierciedleniem tych spostrzeżeń jest zapisanie tego priorytetu wśród najważniejszych celów w systemach edukacji państw Europy.


Mirosława Cybula – biolog ze stopniem naukowym doktora Uniwersytetu Gdańskiego w zakresie pedagogiki. Od kilkunastu lat właściciel, osoba prowadząca i dyrektor placówek Montessori. Interesuje się podłożem biologicznym procesów poznawczych i motywacyjnych. Pracuje z dziećmi i dla dzieci zgodnie z założeniami Marii Montessori. Uważa, że osiągnięcie sukcesu przez dziecko/dorosłego zależy od prawidłowo sformułowanych celów, dowodem czego są prawidłowo wykonane zadania. Podziela zdanie Marii von Ebner: „Ci, którzy rozumieją jedynie to, co da się wytłumaczyć, niewiele rozumieją”.

Szczegóły

  • Rodzaj literatury: Literatura fachowa
  • Wydawca: Novae Res, 2020
  • Format: 130x210, skrzydełka
  • Wydanie: Pierwsze
  • Liczba stron: 390
  • ISBN: 978-83-8219-015-1

Recenzje czytelników

Ta publikacja nie została jeszcze zrecenzowana.

Napisz pierwszą recenzję
Darmowy transport przy zamówieniu co najmniej 2 książek!
Liczba:  
      Dodaj do koszyka
Zakupy w Zaczytani.pl są bezpieczne.