Witaj! Zaloguj się, a jeśli nie jesteś jeszcze naszym klientem, zarejestruj się.
Szukaj
Twój koszyk jest pusty  |  Zaloguj się  |  Pomoc
Zaczytani.pl -> Literatura popularnonaukowa -> Tadeusz Rydzyk. Kapłan czy biznesmen — Katarzyna Dzija
Tadeusz Rydzyk. Kapłan czy biznesmen — Katarzyna Dzija

Tadeusz Rydzyk. Kapłan czy biznesmen

Cena: 25,00 zł 21,25 zł
Wysyłamy w 1-3 dni
Książki dostarcza firma DHL Express
Czas oczekiwania na paczkę

Opis i recenzje

Bez dwóch zdań należy zauważyć, że Tadeusz Rydzyk idzie z postępem czasu, jest człowiekiem XXI wieku – politykiem i ekonomistą, mistrzem w kierowaniu ludźmi i… ich portfelami.

Postać redemptorysty ojca Tadeusza Rydzyka jest wielce kontrowersyjną, ale zarazem ciekawą pod względem badawczym. Człowiek ten jawi się jako wielki reformator, który wymknął się władzy samego Kościoła, i stanowi ewenement na skalę polską, a nawet światową.

Niniejsza książka opisuje genezę i rozwój imperium medialnego, a także inicjatywy polityczne Ojca Dyrektora oraz wszelkie oficjalnie znane metody oddziaływania redemptorysty na polską politykę, ze szczególnym uwzględnieniem burzliwego okresu 2005–2007, kiedy to w Polsce rządziła „moherowa koalicja”.

Urodzony 3 maja 1945 roku w Olkuszu ojciec Tadeusz ­Rydzyk jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych uczniów Wyższego Seminarium Duchownego w Tuchowie. Po jego ukończeniu studiował teologię biblijną w Akademii ­Teologii Katolickiej w Warszawie. Wieczyste śluby zakonne złożył 1 lutego 1971 roku, a 20 czerwca przyjął święcenia kapłańskie.

W następnych latach pracował jako katecheta w ­Toruniu, Szczecinku i Krakowie, gdzie zajmował się m.in. duszpasterstwem akademickim. W 1986 roku wyjechał na pięć lat do pracy zakonnej do Niemiec. Tam nawiązał kontakt z rozgłośnią Radio Maria International w ­Balderschwang, która niedługo potem została zamknięta z powodu oskarżeń o ksenofobię; jej nazwę zmieniono na Radio Horeb. Rydzyk był także organizatorem pielgrzymek do ­Medjugorie – miejsca objawień nieuznawanych przez Watykan. W 1991 roku powrócił do Polski i założył Radio Maryja.


Ufam, że publikacja stanie się interesującym źródłem informacji dla przeciętnego Polaka, ale również – a może przede wszystkim – stanie się ciekawą lekturą dla samych zwolenników Radia Maryja. Jestem przekonany, że – tak czy owak – każdy Czytelnik znajdzie w tej publikacji szereg informacji zupełnie mu dotąd nieznanych, a często kontrowersyjnych.

Piotr Bartosiewicz, dr nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce


Spis rzeczy:

Przedmowa
Wstęp
1. Geneza i rozwój imperium medialnego Tadeusza Rydzyka
1.1.Polityczna działalność Kościoła katolickiego w Polsce
1.2.Tadeusz Rydzyk i zakon redemptorystów
1.3.Od radia do telewizji, czyli powstanie imperium medialnego ojca Rydzyka
2.Inicjatywy polityczne Ojca Dyrektora
2.1.Moherowa koalicja, czyli powstanie „rządu toruńskiego”
2.2.Powstanie i założenia programowe „partii Tadeusza Rydzyka”
2.3.Polsko-zagraniczne interesy Tadeusza Rydzyka
3.Wpływ imperium medialnego Tadeusza Rydzyka na wyniki wyborów w latach 2005 i 2007
3.1.Preferencje wyborcze imperium medialnego Tadeusza Rydzyka
3.2.Analiza wybranych wypowiedzi politycznych w imperium medialnym Tadeusza Rydzyka i ich wpływ na wyniki wyborów
Zakończenie
Posłowie
Przypisy
Bibliografia

Szczegóły

  • Rodzaj literatury: Literatura popularnonaukowa
  • Wydawca: Novae Res, 2011
  • Format: 121x195mm, oprawa miękka ze skrzydełkami
  • Wydanie: Pierwsze
  • Liczba stron: 116
  • ISBN: 978-83-7722-187-7

Recenzje czytelników

Ta publikacja nie została jeszcze zrecenzowana.

Napisz pierwszą recenzję
Darmowy transport przy zamówieniu co najmniej 2 książek!
Liczba:  
      Dodaj do koszyka
Zakupy w Zaczytani.pl są bezpieczne.
Ci, którzy kupili tę książkę, kupili również:
Wyprawa — Jacek Głowiński Wyprawa — Jacek Głowiński
Piotr jest niedoszłym studentem geografii, który tęskni za wolnością i pragnie zmian w swoim życiu. Coraz częściej wychodzi na dach swojego domu i oddaje się...